Bring cybersikkerhed til jeres virksomheds mail-system

By:

Som tiderne skifter og moderniteten og teknologien rykker ind i næsten alle felter, vi genkender fra vores hverdag, stiller det b.la. krav til virksomheders indsats i cybersikkerhed.

Cybersikkerhed indebærer, at jeres medarbejdere og samarbejdspartnere kan bevæge sit frit og trygt i det cyberspace, som I råder over og bruger til at kommunikere med hinanden. Det er en garanti for, at mange sikkert kan kommunikere interne og eksterne problemstillinger og aftaler.

Et af de systemer som bruges allermest til kommunikation i virksomheder, offentlige institutioner og hos private er mail-systemer. Dette er eksperter i cybersikkerhed meget opmærksomme på, hvorfor der nu også er en løsning til jer, der ønsker en garanti på at sende sikker mail.

I et sikkert mail-system stilles der en garanti mellem de to – eller flere – parter, der kommunikerer virksomheds- eller personfølsomme data over mail.

Systemet fungerer på den måde, at de krypteres og dermed kun kan læses af den person, som er den tiltænkte modtager. Samtidig signeres mailen så modtageren er garanteret, at den person, der står angivet som afsender faktisk er afsenderen.

Når mailen krypteres, betyder det i bogstavelig forstand, at den bliver omdannet til ulæselige tegn for enhver, der kunne finde på at åbne dem, som ikke var den tiltænkte modtager. Dette er den mest sikre måde at sende mails på og er det bedste forsvar mod mulige hackere.

Muligheden for at sende sikkert gælder ikke kun til andre virksomheder og samarbejdspartnere. Det er også en service, som kan bruges internt i virksomheden. Den dækker samtidigt både offentlige, virksomheder, private og kontakter i udlandet.

Udover at cybersikkerhed har været på dagsorden af helt naturlige årsager i noget tid, har EU-persondataforordningen sat endnu mere fokus på kravet om sikkerhed.

En nem og brugervenlig løsning til virksomheden

EU-persondataforordningen er sat i gang for at sikre, at virksomheder behandler deres medarbejdere og partneres personfølsomme oplysninger professionelt og med omhu.

I kan med fordel udfolde denne cybersikkerhed omkring persondataforordningen ved at placere en kontaktformular på jeres hjemmeside. Gennem kontaktformularen – som allerede er sikret – kan I nemt modtage ansøgninger, sygemeldinger mv. sikkert gennem jeres hjemmeside.

Der er alt i alt mange administrative penge og timer at hente ved at investere i denne løsning.

Kan denne løsning bruges af alle og er den svær at implementere i de funktioner, som I allerede gør brug af? Nej, det er den bestemt ikke. Hvis I – som mange andre – allerede bruger Outlook som jeres primære mail-service vil I nemt kunne implementere sikker mail-løsningen.

I Outlook er denne sikker-mail-løsning kendetegnet ved at være en plug and play-løsning. Det er basalt set kodeordet for ekstremt brugervenligt. Når I investerer i denne løsning, får I blot én ekstra knap I Outlook, hvor der står ”Send sikkert”.

Det betyder samtidigt også, at I aktivt tager valget om at sende sikkert.

Hvis I ikke bruger Outlook, findes der også løsninger til jer, der dog kræver nogle andre forhold, men disse kan I selvfølgelig også hjælpes med.

Når I undersøger jeres mulighed for at finde en sikker mail-løsning, så kan I med fordel vælge en udbyder, som selv er certificeret efter de forhold, som de selv garanterer. Det betyder, at du får en sikkerhed for, at også de overholder reglerne om beskyttelse af personoplysninger.

En sådan virksomhed vil også kunne hjælpe jer med at forstå, hvilke sikkerhedsmæssige fordele der er ved produktet, og snakke med jer om eventuelle bekymringer og jeres behov i det hele taget.

Undersøg jeres muligheder for at skabe cybersikkerhed i jeres virksomhed i dag.

Posted in: IT